a teraz coś z innej beczki
przedstawię wam dziś polskie samochody z prl
FSO Warszawa (potocznie: warszawka, garbuska) – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (na Żeraniu w Warszawie) na licencji ZSRR. Przez cały okres produkcji powstało 254 471 (według innych źródeł 254 421) egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski. W oparciu o Warszawę skonstruowano samochody dostawcze: FSC Żuk, ZSD Nysa oraz FSR Tarpan. Następcą modelu został Polski Fiat 125p.
SYRENA
produkowanych w latach 1957–1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Wyprodukowano 521 311 egzemplarzy
FIAT 125p
samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO od 28 listopada 1967
został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy.tak zwany polski kańciak
Fiat 126p
Polski maluszek
POLONEZ
samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku[5][6]. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.
przedstawię wam dziś polskie samochody z prl
FSO Warszawa (potocznie: warszawka, garbuska) – samochód osobowy produkowany od 6 listopada 1951 do 30 marca 1973 w FSO (na Żeraniu w Warszawie) na licencji ZSRR. Przez cały okres produkcji powstało 254 471 (według innych źródeł 254 421) egzemplarzy modelu, z czego 72 834 trafiło na eksport. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w historii powojennej Polski. W oparciu o Warszawę skonstruowano samochody dostawcze: FSC Żuk, ZSD Nysa oraz FSR Tarpan. Następcą modelu został Polski Fiat 125p.
SYRENA
produkowanych w latach 1957–1972 przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie, a od 1972 do 1983 przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej. Wyprodukowano 521 311 egzemplarzy
FIAT 125p
samochód osobowy klasy średniej produkowany w FSO od 28 listopada 1967
został wprowadzony jako następca dla przestarzałej Warszawy.tak zwany polski kańciak
Fiat 126p
Polski maluszek
POLONEZ
samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku[5][6]. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Przez cały okres produkcji samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzano także kolejne odmiany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz