BMW E60 M5 - Silnik, który znajdziecie
pod maską Benzynowy:V10 5,0 (507 KM) to prawdziwy
majstersztyk niemieckiej technologii. Ma 10 cylindrów, 40 zaworów
i system zmiennych faz rozrządu VANOS. Z jednego litra
pojemności inżynierom marki udało się wykrzesać 101,5 KM. W normalnych
warunkach jednostka wykorzystuje moc 400 KM, a kiedy wciśniecie przycisk M
do życia budzi się kolejne 107 KM
Moc 507 KM osiągana jest dopiero przy 8250 obr./min., czyli
bardzo wysoko. Z kolei maksymalny moment obrotowy 520 Nm jest dostępny
przy 6100 obr./min. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu już po
4,8 s (4,7 s w przypadku wersji z nowszą odmianą zautomatyzowanej
skrzyni SMG). Prędkość maksymalna BMW M5 została ograniczona elektronicznie do
250 km/h. Po zdjęciu elektronicznego kagańca, bez problemu uda się Wam
przekroczyć magiczną barierę 300 km/h.
Jak BMW M5 to oczywiście silnik z przodu
i napęd na tył, dodatkowo trakcje poprawia LSD. Moment obrotowy
przekazywany jest na koła przy pomocy 7-stopniowej skrzyni sekwencyjnej
SMG III
Cena: ok. 100 tyś. zł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz