wtorek, 11 marca 2014

BMW i8 :)


BMW i8 - W 2009 roku BMW wprowadziło pojęcie Vision Efficient Dynamics: egzotyczny sport-coupe na celu określenie na nowo entuzjazm jazdy, jakim go znamy. Rośnie na hybrydy gazowo-elektryczny, który jest znany dziś jako i8, BMW jest w pełni przygotowany do zakwestionowania każdej wstępnie poczęte pojęcie o przyszłości jazdy.



Źródłem napędu BMW i8 jest 1,5-litrowy 3-cylindrowy spalinowy silnik TwinPower Turbo (231 KM i 320 Nm) współpracujący z motorem elektrycznym (131 KM i 250 Nm). Zespół napędowy generuje łącznie 362 KM. Hybrydowe BMW osiągnie pierwsze 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Masa samochodu to 1485 kg.

BMW chwali się, że i8 będzie zużywał średnio tylko 2,1 l benzyny na 100 km, a emisja CO2 wyniesie jedynie 49 g/km. W oświadczeniu prasowym możemy również przeczytać, że z naładowanymi akumulatorami w typowo miejskich warunkach samochód realnie nie powinien spalić więcej niż 5 l/100 km, a przy dłuższych dystansach i mocniejszym przyciskaniu pedału gazu do podłogi zużycie paliwa nie powinno przekraczać 8 l/100 km.

Czas ładowania akumulatorów w zależności od źródła i sposobu ładowania wynosi od około 2 do 3 godz. W trybie elektrycznym BMW i8 będzie mogło rozpędzić się maksymalnie do 120 km/h, a jego zasięg oszacowano na 37 km.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz