BMW i8 - W 2009 roku BMW wprowadziło pojęcie Vision
Efficient Dynamics: egzotyczny sport-coupe na celu określenie na nowo entuzjazm
jazdy, jakim go znamy. Rośnie na hybrydy gazowo-elektryczny, który jest
znany dziś jako i8, BMW jest w pełni przygotowany do zakwestionowania każdej
wstępnie poczęte pojęcie o przyszłości jazdy.
Źródłem napędu BMW i8 jest 1,5-litrowy 3-cylindrowy
spalinowy silnik TwinPower Turbo (231 KM i 320 Nm) współpracujący z motorem
elektrycznym (131 KM i 250 Nm). Zespół napędowy generuje łącznie 362 KM.
Hybrydowe BMW osiągnie pierwsze 100 km/h w 4,4 s, a prędkość maksymalna została
elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Masa samochodu to 1485 kg.
BMW chwali się, że i8 będzie zużywał średnio tylko 2,1 l benzyny na 100 km, a emisja CO2 wyniesie jedynie 49 g/km. W oświadczeniu prasowym możemy również przeczytać, że z naładowanymi akumulatorami w typowo miejskich warunkach samochód realnie nie powinien spalić więcej niż 5 l/100 km, a przy dłuższych dystansach i mocniejszym przyciskaniu pedału gazu do podłogi zużycie paliwa nie powinno przekraczać 8 l/100 km.
Czas ładowania akumulatorów w zależności od źródła i sposobu ładowania wynosi od około 2 do 3 godz. W trybie elektrycznym BMW i8 będzie mogło rozpędzić się maksymalnie do 120 km/h, a jego zasięg oszacowano na 37 km.
BMW chwali się, że i8 będzie zużywał średnio tylko 2,1 l benzyny na 100 km, a emisja CO2 wyniesie jedynie 49 g/km. W oświadczeniu prasowym możemy również przeczytać, że z naładowanymi akumulatorami w typowo miejskich warunkach samochód realnie nie powinien spalić więcej niż 5 l/100 km, a przy dłuższych dystansach i mocniejszym przyciskaniu pedału gazu do podłogi zużycie paliwa nie powinno przekraczać 8 l/100 km.
Czas ładowania akumulatorów w zależności od źródła i sposobu ładowania wynosi od około 2 do 3 godz. W trybie elektrycznym BMW i8 będzie mogło rozpędzić się maksymalnie do 120 km/h, a jego zasięg oszacowano na 37 km.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz